23:12

Göteborg och Skellefteå är två helt olika världar för mig, det har alltid varit det. Jag kan till exempel inte tänka mig någon som bor där uppe bara vara här nere och flänga runt, med allt som det är här. Det är så olika, helt olika världar. Det är ungefär såhär att det som fullt på bra-skalan här är hur lite som helst på bra-skalan där. Och det som är dåligt här, är bra där. Aja där kom tänkar emma fram igen..
Men det jag igentligen ville dela med mig av var att jag blir så glad när jag ser människor hjälpa varandra. Det kanske låter som en grej man antar, men nej. Vissa är så himla omtänksamma. Det får man se av mycket här nere. Alla hjälper lixom varandra, man försöker göra det bästa för andra. Och jag tänker lite speciellt på busschafförerna.. Nu får jag låta huuur konstig som helst men det bryr jag mig inte om. Jag är van vid sura himla bussshafförer som inte kan anpassa sig efter nåt annat än sig själva. Då borde ni förstå att man blir lite lycklig när man ser hur en busshafför hjälper en passagerare med att förklara vägen eller någonting den undrar, och hur man ser hur personen anstränger sig för att lixom kunna stanna så det passar en. Och hur folk hjälper varandra om man till exempel ser en förälder med en jobbig barnvagn som ska på bussen.
Jag vet inte hur det är för er, men sånna små saker som att se folk bry sig om och hjälpa varandra gör mig lycklig.

Kommentarer
Postat av: ai

HAHAH sjuktkul:]

aw tack!

2011-03-01 @ 14:49:17
URL: http://aihhh.blogg.se/
Postat av: elin

Åh men gud vad skoj att inse att du tänker exakt som mig, jag är så knäpp så jag kan få typ ett lyckorus genom kroppen av att se omtänksamma människor hjälpa andra och att någon jag inte känner är trevlig mot mig kan få min dag räddad! :]

2011-03-01 @ 18:48:37
URL: http://elindahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0